LUP Student Papers för lärare

Med LUP Student Papers kan studenter vid Lunds universitet själva ladda upp sina uppsatser och göra dem tillgängliga i den gemensamma databasen. När institutionen har godkänt uppsatsen lägger författaren in slutversionen. Denna skickas till granskning och därefter publicering. LUP Student Papers ingår också i den nationella uppsatsdatabasen Uppsök, som är en del av Libris.

LUP Student Papers på lup.lub.lu.se

Uppsök, nationell databas för examensarbeten

Din roll som lärare

Ansvariga lärare skickar godkända uppsatser vidare till granskaren, oftast respektive kontaktbibliotekarie, som publicerar uppsatsen. Varje ansvarig lärare måste registrera sig som lärare på respektive kurs via LUP för att kunna göra detta. Mer information finns i manualen för lärare samt i beskrivningen av arbetsflödet för LUP Student Papers.

Arbetsflöde för LUP Student Papers (PDF, 149 kB, ny flik)

LUP Student Papers Manual för lärare (PDF, 363 kB, ny flik)

Du är också alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor om LUP Student Papers.

Urkund

Urkund är det textmatchningsverktyg som används inom Lunds universitet, för att kontrollera studentarbeten.

Information om Urkund på Biblioteken vid Lunds universitets hemsida

Genusvetenskap
lina [dot] ahlgren [at] sambib [dot] lu [dot] se (Lina Ahlgren)

Graduate School